Tapahtumat ja kuvia

Hyvää pääsiäistä 2024

Suomen Reumaliiton jätjestöpäivät vietettiin tänä vuonna Oulussa 16-17.3.2024. Kuvassa pujeenjohtaja Hannele ja sihteeri Paula viettämässä iltaa järjestöpäivillä Scandic city hotellilla.

Yhdistyksen varapuheenjohtaja Pirkko toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille yhdistyksen jäsenille.

Pikkujoulut Ravintola Nyymannissa 19.12.2023. Osallistujia oli yli 30. Joulupukkikin vilahti paikalla (vai oliko se sittenkin muori pukin vaatteissa?)

12.12.2023 Vuoden viimeisessä askarteluryhmässä askartelijat valmistivat upeita jouluisia kransseja ja koristeita jotka löytyvät pikkujoulun arpajaispöydästä. Hienot kolmiuloitteiset led kynttilä korttit jokainen valmisti itselle. Ohjaajana toimi puheenjohtaja Hannele Salmi.

Haukiputaan Reumayhdistyksen Kotiseutukävely 7.9.2023 toteutettiin Haukiputaan kirkon ympäristössä. Osallistujia oli 12. Tapahtumassa oli seurakunnalta Seurakuntamestari Rauno Kinnunen kertomassa kirkon historiasta, (kirkko rakennettu 1700), maalauksista sekä tulevista tapahtumista. Haukiputaan kirkko ympäristöineen kuuluu Museoviraston valtakunnallisesti merkittävien rakennettujen kulttuuriympäristöjen luetteloon. Kirkkoon koristemaalaukset on tehnyt Mikael Toppelius.

Entiseen sakastihuoneeseen on perustettu museo jossa oppaana toimi Liisa Ervasti. Museoa ollaan kunnostamassa ja se valmistuu ensi kesäksi, saimme kutsun tulla silloin uudestaan.  Vanhalla hautausmaalla, joka on vasta kunnostettu, tutustuimme sankarihautoihin ja sankarivainaa patsaaseen. Hautausmaan tunnetuin hauta on J.V Snellmanin isän hauta. Lopuksi kävimme paikallisessa ravintola Navetassa piirakkalla ja kahvilla. Tilaisuudessa oli mukana myös paikallislehden toimittaja, joka teki jutun paikalliseen Rantapohja lehteen.

Haukiputaan Reumayhdistyksen jäsen Liisa täytti vuosia. Yhdistyksen onnittelut perille vei Pirkko, Leena ja Riitta.

Haukiputaan Reumayhdistyksen kevätretki 27.5.2023 Raippaluodon Maailmaperintö kohteessa, Strömsössä ja Tyynelän Tonttulassa.

Tules illassa 27.4.2023 oli vieraana Marja-Leena Kemppainen joka kertoi meille Pohteesta ja mitä hyvinvointialueet tarkoittaa. Oli todella mielenkiintoinen luento. Lopuksi oli perinteisesti arvontaa ja kylläpäs pöytä notkui mahtavista palkinnoista.

Poropeukaloiden pääsiäisluomuksia 2023

Yhdistyksen kevätkokous 2023 pidettiin kansainvälisenä Naistenpäivänä. Naiset saivat upeat ruusut naistenpäivän kunniaksi.

Pikkujoulu Nyymannissa 17.12.2022

POROPEUKALOIDEN JOULUASKARTELUA

Haukiputaan Reumayhdistys juhli reumaviikkoa suunnitellen toimintaa vuodelle 2023.

Oi kuinka kauniita kahvikuppi neulatyynyjä yhdistyksen poropeukalot ovat askarrelleet.

Syyskauden avajaiset Virpiniemessä. 30.8.2022 Mukana oli 15 ihmistä.

Kevätretki Torniossa 2022

Yhdistyksen Poropeukalot vapputunnelmissa

Poropeukalot pääsiäistunnelmissa

Makramee kurssilla harjoiteltiin kaksoistasosolmuja sekä kohosolmuja.

Poropeukaloiden käsitöitä.

Haukiputaan reumayhdistyksen pikkujoulua vietettiin Nyymannissa 27.11.2021.

Samalla vietettiin yhdistyksen 30v juhlat ja palkittiin pitkän ajan vapaaehtoisia ansiomerkein ja kunniakirjoin.

Kunniamerkin saajat
Kunniakirjan saajat

Kokki-iltana to 21.10.2021 Jatulissa valmistui porokiusausta ja kerroskiisseliä.

2021 Hieno syysretki Raahessa jossa vierailimme mm. Langin kauppahuoneella.